Jak se vypořádat s nechutenstvím?

Nechuť k jídlu je u osob, které se intenzivněji věnují posilování, velice častým jevem. Každý jí řeší po svém. Může se totiž negativně projevit na našich výsledcích a zpomalit veškerý proces. Co tedy s tím?

Kde je problém?

Nechuť k jídlu mohou způsobovat potraviny, které nemáte rádi, ale v rámci zdravého jídelníčku jste je zařadily do své stravy. Takovou potravinu pak v ústech moc dlouho nepoválíme a rovnou je spolkneme. Tím nedochází ke správnému natrávení a celý efekt výživy jde vniveč.

Jiná chuť

Nechuť k jídlu mohou způsobovat potraviny jako ryby, tvaroh, některé typy zeleniny či vejce. Problémy se dají řešit různě a u každé potraviny platí fígl, že její chuť se dá přebít chutí jinou. Například u ryb vždy zaručeně funguje notná dávka citrónu. Do tvarohu můžete vždy přimixovat ovoce, kakao a další ingredience.

Jděte na to jinak

Pokud vám však nebudou pomáhat tyto triky, můžete zkusit staré dobré vyhladovění. Uvědomte si, že stále dokola jíte ty samé potraviny a je tedy zákonitou nutností, že se vám časem přejedí. Zkuste tedy trochu vyhladovět a trochu se to zlepší. Dalším způsobem je také vystoupení ze stereotypu. Pokud vaříte rýži či kuře na ten stejný způsob, měli byste vyzkoušet nové způsoby přípravy. Používat odlišné ingredience a vychutnat si kuře se zcela jinou chutí.

Bezstarostný den

Pokud na vaření nejste, zkuste opačný způsob. Udělejte si jeden den naprosto bezstarostný, dejte si všechno, na co máte chuť a uvidíte, že druhý den se vám nálada a i chutě srovnají k lepšímu. Tento způsob obelhání chuťových buněk skutečně funguje. Jediným problémem je, že musíte mít skutečně pevnou vůli, a hned druhý den se opět vrátit do zaběhlých kolejí.

Ať už bude vaše řešení jakékoli, rozhodně nějaké přijít musí. Nechutenství není nic příjemného a odrazí jak na vaší psychice, tak také po vaší fyzické stránce.

Komentáře