První jídlo po tréninku

Každý kdo cvičí tuto otázku zcela jistě řeší. Co by mělo být první jídlo poté, když se vrátíme z našeho tréninku domů. My se dnes pokusíme na tuto záludnou otázku najít odpověď.

Bez ohledu na to, zda je vaším cílem přibrání svalové hmoty či chcete pouze zhubnout, je důležité mít po tréninku příjem určitého podílu cukru. Pokud je vašim cílem zhubnout, stačí po tréninku přijmout zhruba 20-30 gramů sacharidového přípravku s obsahem 70% sacharidů. Alternativou může být půlka či jeden kus ovoce v závislosti na jeho velikosti a druhu. Záleží také na vaší aktuální hmotnosti a je důležité i mít vyzkoušené jak na vás určité množství obsahu cukru působí.

Přijatý cukr by měl být po tréninku pouze doplňkem množství energie. Nesmíme to tedy s příjmem cukru po cvičení příliš přehánět, aby nepřešel do tuků a zároveň nesmíme tento příjem také zcela vynechávat. Pokud jste typ s nízkou váhou, je dobré přimout o něco vyšší množství sacharidu a to 40-50 gramů. I zároveň i nějaké to ovoce.

Největší hloupostí je hned po tréninku přijmout proteinový přípravek. Někteří výrobci tento postup sice doporučují, ale je to chyba. Bez ohledu na to, zda chce přibrat či nikoliv je velkou chybou přijímání proteinu před sacharidem. Jakmile to neuděláte, a to především po tvrdém tréninku, můžete mít pocit velké slabosti a únavy, což má na svědomí právě nízká hladina cukru ve vaší krvi.

Tento problém často vzniká u lidí, kteří se snaží zhubnout, a v jídelníčku vynechávají v drastickém množství cukry. Slabší jednici pak mohou na základě únavy i omdlít. V redukčním období musíte tak přijímat dávky sacharidů. Musíte doplnit cukry tak, abyste byli schopni normálně fungovat i po tréninku.

Komentáře